دریای من . اقیانوس تو و دلفین های زیبا

آمده ام دریاچه قلب خویش را به دریای قلب شما پیوند زنم تا اقیانوسی عظیمی بسازیم و در آن شاهد غوطه وری دلفین های زیبا باشیم

دریای من . اقیانوس تو و دلفین های زیبا

آمده ام دریاچه قلب خویش را به دریای قلب شما پیوند زنم تا اقیانوسی عظیمی بسازیم و در آن شاهد غوطه وری دلفین های زیبا باشیم

سفر آسیا

سفر آخری رو که من رفتم از بعضی لحاظ با بقیه سفرام فرق داشت.کوتاهترین سفرای ممکن که هر 35 روز ایران بودیم.چون نوع کشتیش فرق داشت.کشتی از نوع کانتینری که سفراش کاملا مشخص بود و کشورهایی رو که میرفت از قبل تعیین شده بودن و برنامه سفرای دو یا سه ماهه آینده رو از قبل می دونستیم.پیشرفت تو هر زمینه ای بسیار خوبه ولی پیشرفت تو بنادر جهان یه جورایی اصلا واسه ما خوب نیست.چون سرعت تخلیه و بارگیری به حدی بالاست که کمترین زمان ممکن میشه تو یه بندر وایساد.

 

قبل از اینکه شروع به صحبت درباره سفرم بکنم می خوام راجع به اسم کشتی و اینکه چی در انتظارمون هست واستون بگم.من وقتی اعلام آمادگی کردم واسه رفتن به کشتی به من گفتن شما به کشتی ایران هرمزگان ملحق بشین.من واسه اینکه بتونم یه اطلاعاتی از کشتی مورد نظر پیدا کنم وارد سایت کشتیرانی شدم تا اون چیزایی رو که میخوامو ببینم.ولی هر چی گشتم نتونستم اسم کشتی رو پیدا کنم.برام جای تعجب بود چرا همه کشتی ها اسماشون هست ولی این یکی نیست.پیگیر قضیه نشدم.رفتم بلیط خودمو از شرکت گرفتم .با یکی از دوستام داشتیم میرفتیم کشتی.رسیدیم کشتی با همه احوالپرسی کردیم و شروع کردیم به تحویل گیری قسمت خودمون.تو همین حین به ما گفتن این کشتی الان تحت اجاره یه کمپانی آلمانی هست به نام وی شیپ.کمی بعد فهمیدیم که اسم کشتی رو هم حتی عوض کردن.اسم جدید کشتی الونت اوشن شده بود.تمام اینا رو که گفتم واسه این بود که بگم آیا می دونیدچرا اینا کشتی ها رو اجاره میدن.طبق قطعنامه های شورای امنیت کشتی های با پرچم ایران نمی تونه وارد بنادر خارجی بشه.نمیدونید چقدر دردناکه که کشتی ایرانی نتونه پرچم کشور خودشو حین حرکت بالا ببره.چقدر دردناکه که حتی نتونی بگی ایرانی هستی.مسئولین ما هم نمی تونن بگن ایرانی هستن که اومدن اسک کشتی رو عوض کردن تا اینطوری کارشون را بیفته.کشتی هایی رو که از پول این مردم گرفتن به راحتی میدن به بیگانه.کجا رفت اون غیرت ایرونیشون وقتی اسم ایران رو از روی کشتی پاک کردن.حتی اسم الله رو پاک کردن حتی اسم امام خمینی رو از کشتی هایی رو که تو بندر امام ثبت شده بودن پاک کردن.پس کو اون همه ایران پرستیتون اقایون؟؟؟؟؟؟شاید اول بدبختیمونه.

 

 

تو این سفر به بنادر تیان جین .شانگهای.کین دائو در کشور چین و بوسان.کوانگ یانگ کره جنوبی وکائوشینگ تایوان وهیروشیما و یوکاهاما ژاپن و دبی رفتیم.تمام این جاها فرصت کافی واسه گشتن نداشتم.ماکزیمم 5 ساعت بخاطر همون تکنولوزی که بلای جونمون شده نمی زاره بگردیم.

 

دلم میخواست وقتی هیروشیما رفتم برم اونجایی رو که بمب اتمی آمریکا ویرونش کرده بود ببینم که نتونستم یعنی وقت نکردم.تا بیام بفهمونم به این ملت که میخوام کجا برم وقتم تلف شد که دیدم نمیشه وقت باقیمانده به اونجا برسم.بیخیالش شدم.

 

از این سفرم فقط چند تا عکس میزارم تا ببینید اونم زیاد نیست ولی تا حدی یه گوشه هایی از سفرمو نشون میده.

 

 

 

                   

                                     

   

 

این محل که یه بازار بزرگه مثل بازار روزای خودمون که کره ایها بهش میگن هوچی مارکت(یا کوچی مارکت).این بازار تو شهر بوسان

 

 

                                 

 

 

 

اینم یه سری مجسمه جالب تو بوسان

 

 

 

                     

 

 

حتی خرابکاریهشونم زیباست.مثلا دارن اون وسطو تعمیر می کنن.چقدر تمیز کار میکنن.حالا اگه ایران بود کل خبابون داغون بود

 

 

 

                                 

 

ما ژانویه چین هم بودیم.این یه درخت کریسمس بزرگ تو تیان جین چین که کلی داشتن جلوش عکس میگرفتن

 

 

                           

 

 

یه بار بسیار بزرگ و زیبا تو هیروشیمای ژاپن

 

 

 

                                

 

یه کشتی کوچیک با دو تا کلاه.این کلاها مخصوص غواصی بوده.این کلاه ابتدایی غواصی تو سیمن کلاب یوکاهامی ژاپن بوده

 

 

                         

 

 

اینم نمایی زیبا از یک خلاف شرع.استغفرالله

 

 

                           

 

 

اینم میز بار بی کیو که تازه داشتن می چیدنش.روزای یکشنبه معمولا رو کشتی جشن می گیرن

 

 

                          

 

 

اون قله کوچیکی که اون ته می بینید قله معروف آتشفشانی فوجی یاما است

 

                          

 

اینم نمایی زیبا از یه غروب.تقدیم به اون کسی که گفت بیاد من رو عرشه به غروب نگاه کن

 

 

 

                          

 

 

آهان اگه گفتین که این چیه و کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟هر کی گفت یه جایزه داره.جایزشم لینک تمام عکسامه

 

 

نمونه هایی از عکسام بود.امیدوارم خوشتون اومده باشه.همینا ازم بر اومد.کار خاصی هم نبود که براتون بمویسم.دوباره کی بیام اپ کنم نمی دونم.اخه من سالی یه بار ما آپم.

      

نظرات 20 + ارسال نظر
شهرزاد پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 01:46 ق.ظ http://shahrzad91r.blogsky.com

سلام عادل جونم:
خوبی مرد دریایی؟؟؟
حالا آپ میکنی به ما نمیگی؟؟؟
عادل جان یه چی بگم؟؟؟
گلم فنتی که برای نوشتت انتخاب کردی خیلی خوب نیست چشمواذیت میکنه...و دیگه این که ..
آهان ..فداتشم این عکساتو که من ندیدم..:((((
هیچ کدومش باز نشد..
ببخشید که پرویی و جسارت کردم گفتما..معذرت میخوام..
این ایرانی ها کی به ایرانی بودن خودشوم افتخار کردن که این دفعه ی دومشون باشه؟؟؟!!!
نه جسارت داریم و نه شجاعت..
نه عرق ملی داریم و نه ایمان درست حسابی...
ایرانی ها خیلی بد شدند..
بد نبودند ها ..شرایط اجتماع این طوریشون کرده...
اون عده ای هم که هم جسارت دارند و.....همیشه یه جوریایی خفشون کردند..
بی خیال عادل جون..هر چی از این مملکت گل و بلبل بگی کم گفتی...
فدای تو بشم..
دههه
یعنی چی من سالی یه بار آپ میکنم...:((
میدونم که چه جوریه..کاپیتان ما هم گاهی هیچ جا رو نمیبینی و میاد ..تازه خریدم وقت نمیگنه بکنه..
آخی..
این شغل بود آخه؟؟؟!!
ولی خودمونیم من که شغلتون رو دوست دارم..
موفق باشی دوست خوبم...
یا علی!

سلام شهرزاد جان.
ممنون خوبم
میدونستم که به من سر میزنی.
مرسی از اینکه که گفتی بگو چه فونتی استفاده کنم؟/حالا تغییرش میدم ببین خوبه
تو همش با من مشکل داری.یادم قبلا می گفتی صفحه نظرات باز نمی شه.عکسام که میاد من ایرادی ندیدم.
آره از کاپتانتون سوال کنی برات چیزها میگه
آخه من ففط می خوام از سفرام بنویسم نه بیشتر واسه همین که نمی خوام زیاد آپ کنم.
آخه کاپتانا سرشون شلوغ تره
خلاصه یکه باید ایه کشتی ها رو برونه؟ای بابا اصن میدونیئ تمام واردات به ایران یعنی یه چیزی بالای نود در صد از طریق کشتیه؟
ممنون از لطفت.

مرجان پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 09:13 ب.ظ http://dayy.blogsky.com

سلام ملوان زبل :دی
واقعا کامنت من نرسیده ؟ خب گاهی بلاگ اسکای جنی میشه :دییییی

درسته که میگی زیاد عکس نگرفتی ولی همین ها هم خیلی جالبه ! مخصوصا اون غروبه :))) از بس گفتم از طرف من برو روی عرشه به غروب نگاه کن مجبور شدی رسما عکسشو بذاری توی وبلاگ ((= مرسی عادل جون که به فکرم بودی :)))))))

اون عکست هم من حدس میزنم موتورخونه کشتی باشه ((=

عکس خلاف شرع و عکس بار از همه جالب تر بود :دییییییییییییییی

بابای فعلا

سلام مرجان
من که ندیدم.مگه اینکه کاره جنه باشه.

آره دیگه چند تا عکس از غروب گرفتم فقط به خاطر شما که اینو گذاشتم این تو.

یعنی اینقدر تابلو بود اون عکسه؟؟؟نه بابا شما باهوشی

آره اون عکس خلاف شرع رو هر کی میبینه میگه خیلی باحاله

فعلا

یوسف پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 10:09 ب.ظ http://jesustears.persianblog.ir

یک دریانورد..سفرنامه..خیلی جالبه..متفاوتی!!
همیشه فک می کردم این کارا مال اونور آبه یا تو داستان ها!
راستی عکسا باز نشد!!

سلام یوسف جان.

نمی دونم سفرنامه هام چقدر جالبه.یه گوشه ای از سفرامه.

نه اینور اب هم از این کارا هست.

من عکسام مشکلی نداره نمی دونم چرا نمی تونید ببینید من خودم همه رو می بینم.
مرسی که سر زدی.

ندا جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 12:47 ب.ظ

سلاممم مهمون نمیخوایی؟
خوب ما یه کم کنجکاو تشریف داریم و عجول واسه همین صبر نکردیم دعوتمون کنی بی دعوت رسیدیم خدمتتون
راستی خوبی؟
زندگی جالبی داری . دریا نوردی و دیدن دنیا و یادگارگاری هایی که میاری و عکس هایی که گرفتی یه جورایی متفاوتت کرده
ولی عادل من دریا رو از دور دوست دارم یه جذبه ی خاصی داره ولی نزدیک که میشم برام دیگه اون قشنگی رو نداره
تو چی فکر کنم دیدنش برات زیادی عادی شده نه؟
خوب خوشحالم که باهات آشنا شدم و از این به بعد میام و خاطراتت رو میخونم
راستی زیاد هم سخت نگیر این مملکت درست بشو نیست
هست؟؟
ـــــــــــ
فعلااااا

سلام ندا جان خوش اومدی.
خونه خودتونه.خوشحال میشیم به سر بزنی
زندگی دریانوردی واقعا جالبه.البته با تمام سختیهاش.آشنا شدن با مردمای مختف خودش یه نوع تفریحه.
شما دریا رو از نزدیک لمس نکردی.منظورم اینه که جایی نبودی که اطرافت تماما آب باشه.شاید باورت نشه گاهی وقتا دریا بقدری زیبا میشه که شما رو وادار میکنه بگید زیباترین چیز دنیاست.
من همیشه عاشق اون زیبایی هستم.ولی خدا نکنه روزی رو که طوفانی شه.
منم خوشحالم از اینکه به من سر زدی.
امیدواریم که آخرش درست بشه

لیلا یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:27 ب.ظ http://bagheasemoni.persianblog.ir

سلام من ماجرا جویی رو خیلی دوس دارم اما این استعدادمو کور کردن بابام می گه باید وقتی سام پیدا کردی باهاش بری چون من نگرانت می شم .
خیلی خوبه بر اورده شدن ارزو هایه انسان چه با شکوه این سفر شما
از اینکه یه دریا نورد دیدم خیلی خوشحالم معمولا اونایی که با دریا هستن دلشونم دریایه ؟؟؟؟!!!

سلام لیلا جان.
نبینم استعدادت کور شه.اگه بخوای چرا به آرزوهات نرسی.این سام و خوب اومدی.
منم خوشحالم که با شما آشنا میشم.
باورت میشه همین طور که میگی.دریانوردا دلشون دریاست اگه نبود نمیتونستن این همه دوریو تحمل کنن.

سلی دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:24 ق.ظ http://www.jedinagir.blogsky

سلام !
خوبی جناب؟
چه زندگی متفاوت و با هیجانی !
خوش به حالت !
من همیشه میخواستم زندگیم متفاوت از دیگران باشه ولی نشد !یعنی نذاشتن خوب !
جدی میگم !خوش به حالت !من که از این روزمرگی بیخود خسته شدم !از این زندگی تکراری !
خسته شدم از این که یه سری کتابای مزخرفو بخونم و آخرش بشم یکی از همین آدماییی که هر رزو کلاه همو ور میدارن !واسه هم میزنن و کلی هم برا هم قیافه میگیرن..
خوش به حالت.!
جدی میگم !
وقتی عکسارو دیدم کلی بهت حسودیم شد !
چه زندگی قشنگی !
بازم میام اینورا !
دلت همیشه دریا یی !
واسه ما هم دعا کن !
بدرود !!

سلام.
خوبم مرسی.
هیجان هم چیز زیاد خوبی نیست به زندگیت بچسب که بهترین زندگیه
ای بابا چرا حسودی...
بازم بیا ژیشم

jesus tears دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:53 ق.ظ http://jesus tears

عکس هارو دیدم..
خیلی قشنگ بودن..خب چی باید بگم؟! :)

مرسی
حرفت رو بزن راحت باش

ندا دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:51 ق.ظ

در روزگاری که کمان ابروان دختران سیه چشم؛؛
عشق را معنا می کند
و برق سکه مردان شرافت آنان را..؛
آیا فرقی خواهد کرد که آفتاب امروز از پس کدام تزویر طلوع کرده..؟
آیا شادی را می توان از چنگال زمانه ربود..؟
و تردید را که همچون قبایی سیاه بر تن مردمان نشسته زدود..؟
زمانه ای که سکوت؛ نگاه ؛ دلتنگی ؛ و عشق را
در میان ترهم تحقیر کننده اش اسیر کرده است..؛
باید رفت...
و در گوشه ای نشست و بغض کهنه لحظه ها را باز گفت و
های های برای معصومیت زندگی گریست...
می دانم باید رفت...
همه اندیشه ام این است
پروازاز خاک تا افلاک ...
ـــــــــــــــــــــ
تاااااا دوباره شاید

لیلا دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:29 ب.ظ http://leilon.mihanblog.com

سلام اینم منم اما این یکی یه وبلاگ دیگست البته سلام.

سلام لیلا جوون؟
خوبی؟
حتما بهت سر میزنم

شهرزاد دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:58 ب.ظ

سلام عادل جان:
خوبی؟؟؟
عادل من اخر سر هم عکساتو ندیدم..(گریههههههههههههههههه):((((
چه کار کنم من آأخررررر...
فهلا...

سلام شهرزاد جان.
گریه نکن عزیزم میبینی.فقط تویی که نمی تونی ببینی.نمیدونم چرا؟؟؟
حال واست یه کاری میکنم.فردا حتما میبینی

لیلا سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:43 ب.ظ

سلااام من عکسا روو دیدممم چقدرررررر خشنگهههههههههههههههههه خیلی ذوق کردم خوش به حالت اینجاهارو دیدییییییییییی

خوشحالم که خوشت اومده.

سلی چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:13 ق.ظ

بهترین زندگی؟؟!؟!
ولی من عاشق هیجان و ورجه وورجه ام !
راستی زاسته یه سال یه سال می آپی؟
یعنی برم و یه سال دیگه بیام؟

امان از شیطنت شماها
حالا سر بزن بما

خرموشناز پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:49 ب.ظ

اومدم کسی نبود رفتم خونمون اخه اینجا چرا شکلک نیست
من دلم شکلک می خواد
البته از اونور آب سوغاتم می خوام
اصلا من همه چی می خوام
ببین اونور آب چیز هست
همون دیگه ساممممم

شرمنده که شکلک نیست.

حالا یه کاری میکنم

من واسه چن نفر باید سوغات بیارم

بابا سام اینور اب بیتره.راس میگم.

سلی جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:53 ق.ظ

ببین من اومدم !
دیدی گولم زدی؟:دی :دی
میگم اون وخ ما الان دلفیتیم؟؟اونم کوچولو؟:دی

خوش اومدی
گولت زدم؟؟نگرفتم ؟؟؟؟
اره دیگه همه دوستام دلفینای کوچولو هستن

سلی یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 01:36 ب.ظ

گفتی سر بزن یه ما !
آپ یه سال یه سال؟
ای بابا !!

سروناز چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 03:19 ق.ظ http://sarv-e-naz.blogsky.com

سلام داداش عادل خوبی
شرمنده که دیر اومدم.
راستش نخندم چی نوشتی ولی حتما م یخونم. سیوش کردم
ولی عکسا خوشگلن

ر و ز ب ه چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:08 ق.ظ http://hazrat-eshgh.blogsky.com

س ل ا م!
امیدوارم که حالت خوب باشه آقا عادل؟
فکر کنم زیادی نیست که شما رو می شناسم!
منم از نوسیندگان خونهء ما بودم ولی الان در انصراف به سر می بریم خودم و ندا...
به هر حال
گفتم که شاید تو پستی که اونجا گذاشته بودین نظر بدم نتونین بخونین اومدم اینجا...
خوشحالم که آدمهای زیادی هستند با گونه های متفاوت(!) که دست به قلم می برن
قلم شما هم متفاوت تر از ماست و شاید زیباتر!
قلم تصویر!
من به شخصه که خودم عکس رو دوست می دارم!
اونم نوع جور واجورش!!!
من هم سفر های دوری رو تجربه کردم!
ار ترکیه گرفته تا سوئد و آلمان..
ولی متاسفانه دست بر قضا یادی ازش ندارم!!!
(نکته؟)

حسن کلام آخر من خوشحال شدم :)

+ پاینده باشی.. . .

سلی چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 09:10 ب.ظ

عادل داری میری هند؟
ببین من به جای تو چقده ذوق کردم؟
برا من سوغاتی بیار !
راستی عادل از این دخترای هندی خوشگل عکس بگیر !
سلمان خانو و شاهرخ خانم سلام برسون :دی :دی :دی
وای من دوس دارم یام کشتی شوما بیم هند
(ناراحت )

سلی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:54 ب.ظ

سلام عادل !
الان چیکار میکنی؟
ما منتظرتیماا !
زود بیا و بنویس !
:دی

سلی چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:06 ب.ظ

عادل جان خوش میگذره دیگه؟
من لینکت کردم
شمام لینکمون کن
:دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد